دلایل کندی وای فای؛ چگونه سرعت وای فای خود را افزایش دهیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 20 / 4 / 1402
بازدید : 1168
نویسنده :

ما در عصر دیجیتال و ارتباطات زندگی می کنیم؛ اینترنت یکی از اصلی ترین نیاز های کاربران است. کند بودن اینترنت WiFi یکی از مشکلاتی است که می تواند برای هر کاربری پیش بیاید. به همین دلیل پیدا کردن علت کندی اینترنت وای فای و برطرف کردن مشکل آن اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب به بررسی علت کم شدن سرعت اینترنت وای فای و ارائه راهکارهای کارامد برای افزایش سرعت آن می پردازیم.

 دلایل کندی سرعت اینترنت وای فای و راه های افزایش سرعت آن

 

 

 1_مودم (روتر) خود را خاموش روشن کنید: در صورت کاهش سرعت اینترنت می توان روتر را خاموش و روشن کرد. هرچیزی که به دستگاه وای فای شما متصل است را خاموش و دوباره روشن کنید. برای این کار لازم است به صورت دستی یا اتوماتیک روتر را ریبوت کنید.

 

2_تماس با شرکت پشتیبانی سرویس دهنده اینترنت: احتمال دارد مشکل کندی اینترنت وای فای شما از طرف شرکت سرویس دهنده اینترنت باشد. برای رفع این شکل با پشتیبانی شرکت تماس گرفته و از آن ها بخواهید کیفیت اتصال اینترنت شمارا بررسی کنند.

 

3_ مودم خود را به مکان بهتری منتقل کنید: وای فای شما از طریق ارسال امواج عمل می کند و نقاط کوری مانند گوشه اتاق ها، دیوارها، سقف و یا اشیای بزرگ می تواند سیگنال های آنرا قطع کند و مانع رسیدن آن سیگنال ها شود. اگر روتر شما در چنین مکان هایی قرار دارد بهتر است جای انرا عوض کنید و به یک مکان مرکزی در دسترس انتقال دهید تا اختلالی در امواج آن ایجاد نشود.

 

 4_آنتن های مودم خود را تنظیم کنید: اگر مودم شما دارای آنتن است بهتر است آنتن های آنرا در جهت افقی تنظیم کنید تا سیگنال ها به سمت بالا و پایین فرستاده شوند. اگر روتر شما مانند بسیاری از روتر ها دارای آنتن داخلی هست و آنتن ها در بدنه دستگاه تعبیه شده اند شما نیازی به تنظیم آن ندارید.

 

 5_ تعداد دستگاه های متصل به روتر زیاد است: روترهای قدیمی به دلیل فرمت و طراحی خود برای مدیریت چندین دستگاه متصل به وای فای مناسب نیستند و وقتی تعداد این دستگاه ها از حد مشخصی فراتر رود، سرعت اینترنت نیز به طرز قابل توجهی کاهش میابد. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید وارد بخش Qos روتر خود شوید و اولویت استفاده از ترافیک اینترنت را برای دستگاه هایتان تعیین کنید. این کار از اشغال بیهوده پهنای باند اینترنت شما جلوگیری کرده و سرعت اینترنت شمارا افزایش می دهد.

 

 6_ استفاده از ریپیتر یا بوستر برای افزایش سرعت اینترنت وای فای:  اگر مودم یا روتر شما سیگنال ضعیفی داشته باشد می توانید از ریپیتر با بوستر استفاده کنید. این قطعه با تقویت سیگنال روتر شما، سرعت اینترنت را افزایش میدهد.

 

 7_ فریم ور مودم خود را به روز کنید: در این مرحله می توانید بررسی کنید که آیا به روزرسانی خاصی برای نرم افزارها وجود دارد یا خیر. تا جایی که ممکن است به روزرسانی روتر را امن و اپدیت نگه دارید. البته خیلی از روترهای جدید قابلیت بروزرسانی خودکار دارند.

 

 8_ استفاده از اکسس پوینت برای افزایش سرعت: اکسس پوینت سخت افزاری وایرلس است که می تواند شبکه محلی بی سیم را ایجاد کند. این قطعه با اتصال به روتر اصلی می تواند تعداد کاربران بیشتری را به دستگاه متصل کرده و سیگنال را در بخش های بیشتری گسترش دهد. 

 

 9_ نرم افزار اسکنر ویروس نصب کنید: بدیهی است که هر نوع ویروس یا بدافزاری می تواند سرعت اینترنت شمارا کاهش بدهد. نرم افزار اسکنر ویروس را پس از نصب طوری تنظیم کنید که به طور منظم و خودکار، کامپوتر و یا هر دستگاه دیگری را از نظر وحود ویروس و بد افزار اسکن کند.

 

10_ خرید طرح اینترنت سریع تر: گاهی اوقات پایین بودن سرعت وای فای بخاطر استفاده از اینترنت کم سرعت است. در این صورت بهتر است اینترنت پرسرعت خریداری نمایید.

 

 



تماس با امداد رایانه فقط از طریق از طریق تلفن ثابت قابل انجام می باشد. شماره تماس 9095110511

:: برچسب‌ها: دلایل کندی وای فای , دلایل کندی WiFi , کندی سرعت اینترنت , افزایش سرعت وای فای , راه های افزایش سرعت وای فای , افزایش سرعت اینترنت , مودم , روتر ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


9095110511 تماس با امداد رایانه مشهد فقط از طریق تلفن ثابت امکان پذیر می باشد. امداد رایانه مشهد که در خراسان رضوی شهر مشهد از دی ماه سال 1396 آغاز به کار نموده است، یک مرکز رفع مشکلات کامپیوتری، موبایل، تبلت و لپتاپ است که شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی (فعلا فقط با تلفن ثابت) با شماره 9095110511 مشکلات کامپیوتری خود را با ما درمیان بگذارید. همکاران ما در این مرکز بصورت شبانه روزی و هفت روز هفته جهت رفع مشکلات شما در زمینه کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپتاپ آماده شنیدن مشکل شما و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن می باشند. عزیزانی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی دارند جهت تماس با کارشناسان مرکز امداد رایانه مشهد از طریق تلفن ثابت با شماره زیر تماس بگیرید. 9095110511 هموطنان گرامی که در استانهای دیگر سکونت دارند یا هم استانی های عزیز خراسان رضوی در صورتی که به تلفن ثابت با پیش شماره 051 دسترسی ندارند می توانند با شماره های زیر درتماس باشند. 09154764539 09159707245

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان 

امداد رایانه

و آدرس 

beruzpc.ir

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینک تان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 153
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4148
بازدید ماه : 33014
بازدید کل : 1278132
تعداد مطالب : 145
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com